Известие

Collapse
No announcement yet.

Теоритичен въпрос: Помпа на рейката

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Теоритичен въпрос: Помпа на рейката

    Здравейте Алфисти,

    имам казус с майстор, който изглежда недобросъвестен и имам нужда от вашите познания.

    Казуса: Имам Алфа 156, 1.8, 1997г., Бензин. Волана беше станал твърд и маслото му течеше отнякъде. Закарах колата на майстор, препоръчан от познат, майстора свали рейката и каза, че проблема е помпата, която я захранва, както и един маркуч. Платих си за смяна на горепосочената помпа и маркуч и след няколко дни (вчера) взех любимата си Алфа. Отворих предния капак, всичко изглеждаше нормално (не се сетих тогава да проверя казанчето за масло за волана). При шофиране волана беше отново мек, както трябва да бъде.

    Същия ден (4 часа след като я взех от ремонта) имах задачки из София и ги съчетах с първия "тест драйф" . След не повече от 30 км. шофиране, волана на колата отново натежа. Щом го усетих, отбих, отворих предния капак и проверих казанчето за масло на волана - беше празно, а двигателя и около казанчето бяха покрити със следи от масло. При тази гледка, след свеж ремонт, нещо ми се преобърна в стомаха и веднага се отправих към най-близката бензиностанция, за да намеря масло за рейката. Уви, изминах около 500 метра, когато чух прокънтяване на метал по асфалта - отбих отново, отварих предния капак - изненада, имаше пламък в ляво от двигателя, където се намира спомагателния ремък [между точки 1,2,3 на схемата] (ремъка, който върти алтернатора). Веднага изгасих огъня. Една от ролките въртящи ремъка беше паднала, малко зад колата, а ремъка намерих на 50 тина метра по-назад, под колата [на схемата 1.](пак повтарям не става дума за ангренажния ремък, а за спомагателния).

    Естествено днес направих рекламация на "майстора", лошо впечатление ми направи, че веднага опита да си измие ръцете, с думите, че когато е сменял помпата изобщо не е пипал споменатия ремък или ролки. Понеже нямам тези теоритични познания, върнах колата за рекламация, с довода, че дори да не е пипал другаде освен помпата, казанчето за масло на кормилото е празно. А и не ми се струва нормално след ремонт, колата да започне да се разпада........



    1. Падналата ролка.
    2. Ролка, която е с лек нагар.
    3. Ремъка, който падна.

    Въпросът ми е:
    Възможно ли е да се смени помпата на кормиланата уредба (на рейката), без по никакъв начин да се закача спомагателния ремък и ролките му?

    Според познати, които, обаче не карат Алфа Ромео, не е възможно, за това ми е нужно вашето мнение.
    Предварително благодаря.

  • #2
    Първоначално публикувано от bratignat Покажи съобщение
    Здравейте Алфисти,

    имам казус с майстор, който изглежда недобросъвестен и имам нужда от вашите познания.

    Казуса: Имам Алфа 156, 1.8, 1997г., Бензин. Волана беше станал твърд и маслото му течеше отнякъде. Закарах колата на майстор, препоръчан от познат, майстора свали рейката и каза, че проблема е помпата, която я захранва, както и един маркуч. Платих си за смяна на горепосочената помпа и маркуч и след няколко дни (вчера) взех любимата си Алфа. Отворих предния капак, всичко изглеждаше нормално (не се сетих тогава да проверя казанчето за масло за волана). При шофиране волана беше отново мек, както трябва да бъде.

    Същия ден (4 часа след като я взех от ремонта) имах задачки из София и ги съчетах с първия "тест драйф" . След не повече от 30 км. шофиране, волана на колата отново натежа. Щом го усетих, отбих, отворих предния капак и проверих казанчето за масло на волана - беше празно, а двигателя и около казанчето бяха покрити със следи от масло. При тази гледка, след свеж ремонт, нещо ми се преобърна в стомаха и веднага се отправих към най-близката бензиностанция, за да намеря масло за рейката. Уви, изминах около 500 метра, когато чух прокънтяване на метал по асфалта - отбих отново, отварих предния капак - изненада, имаше пламък в ляво от двигателя, където се намира спомагателния ремък [между точки 1,2,3 на схемата] (ремъка, който върти алтернатора). Веднага изгасих огъня. Една от ролките въртящи ремъка беше паднала, малко зад колата, а ремъка намерих на 50 тина метра по-назад, под колата [на схемата 1.](пак повтарям не става дума за ангренажния ремък, а за спомагателния).

    Естествено днес направих рекламация на "майстора", лошо впечатление ми направи, че веднага опита да си измие ръцете, с думите, че когато е сменял помпата изобщо не е пипал споменатия ремък или ролки. Понеже нямам тези теоритични познания, върнах колата за рекламация, с довода, че дори да не е пипал другаде освен помпата, казанчето за масло на кормилото е празно. А и не ми се струва нормално след ремонт, колата да започне да се разпада........



    1. Падналата ролка.
    2. Ролка, която е с лек нагар.
    3. Ремъка, който падна.

    Въпросът ми е:
    Възможно ли е да се смени помпата на кормиланата уредба (на рейката), без по никакъв начин да се закача спомагателния ремък и ролките му?

    Според познати, които, обаче не карат Алфа Ромео, не е възможно, за това ми е нужно вашето мнение.
    Предварително благодаря.
    НЕ ! Това е натягащата ролка която трябва да се охлаби за да се свали ремъка,след това по обратния ред се натяга с нея ремъка
    Може и да греша нека знаещите кажат
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
    Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
    sigpic

    Comment


    • #3
      Няма как да я смени без да свали пистовия ремък. Не е задължително да сваля ролките, едната е обтяжна която е постоянно напъната с пружина вътре, същата може да се напъне и да се извади ремъка, другата ролка е паразитна също не се налага да се сваля при свалянето на ремъка. Добре че не е омотал ремъка, че доста бели може да направи. Въпросния теч не се ли вижда откъде е ?

      Пс Към колегата по-горе: бъркаш въпросната ролка с тази на ангренажа, а тази на пистовия може да се сложи само по един начин и не се налага сваляне или разхлабване за да се извади ремъка.
      Last edited by mirchozo; d.m.y г., 14:58.
      Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
      Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
      Горе главата, нищо че е празна...

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
        Няма как да я смени без да свали пистовия ремък. Не е задължително да сваля ролките, едната е обтяжна която е постоянно напъната с пружина вътре, същата може да се напъне и да се извади ремъка, другата ролка е паразитна също не се налага да се сваля при свалянето на ремъка. Добре че не е омотал ремъка, че доста бели може да направи. Въпросния теч не се ли вижда откъде е ?

        Пс Към колегата по-горе: бъркаш въпросната ролка с тази на ангренажа, а тази на пистовия може да се сложи само по един начин и не се налага сваляне или разхлабване за да се извади ремъка.
        Прав си така е обърках се наистина с агренажния.Тази на пистовия може се натисне с една по голяма отвертка и да се свали ремъка
        Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
        Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
        sigpic

        Comment


        • #5
          Не е възможно да се смени хидравличната помпа без да се свали пистовия ремък.

          Според мен след ремонта нещата са се развили в следната последователност:

          1 - Хидравличната течност е била изхвърлена заради недобре стегнат маркуч или възникнал пробив в такъв.

          2 - В резултат на това помпата е останала на сухо и е блокирала.

          3 - Ремъкът е изпаднал заради блокиралата помпа.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Не е възможно да се смени помпата, без да се махне ремъка......
            На теория никак не е задължително да се охлабва въпросната ролка за да се свали ремъка - затова се нарича обтяжна.......не мисля че всеки който е свалил повече от 2 пъти тоя ремък ще маха ролката.......
            Липсата на масло в хидравликата в 90% от случайте се чува - то почва виене и прочее звуци.......въпроса е чул ли си нещо такова.....музика в колата, ала - бала????
            По мое скромно мнение и гадаене, не е трябвало да правиш тия 500 метра след това......
            Last edited by ФЕРАРИСТ; d.m.y г., 17:08.
            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

            Comment


            • #7
              Липсата на масло в хидравликата в 90% от случайте се чува - то почва виене и прочее звуци.......въпроса е чул ли си нещо такова.....музика в колата, ала - бала????
              По мое скромно мнение и гадаене, не е трябвало да правиш тия 500 метра след това......
              Буквално 2-3 минути след като започнах отчетливо да усещам, че волана става по-труден за завъртане чух познатото пищене заради липса на масло. А бензиностанцията сигурно беше на 3-4 км, все се надявах, че ако не въртя кравая ще стигна успешно до нея. Ама нейсе, за следващия път ще знам.

              Благодаря на всички ви за отговорите. А майстора, да видим, дали ще си поеме отговорност, или влиза в черния списък от измамници. Хубава почивка Алфисти!

              Comment


              • #8
                И да не въртиш кравая помпата си се върти от двг. Успех и дано наистина си поеме отговорността.


                Comment

                Working...
                X